Artikkel
  • Kuula
    Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine.

    Lamborghini elektriauto ei sisalda akusid, see ongi üks aku

    Lamborghini ja Massachusettsi Tehnoloogiainstituut (MIT) esitlesid eelmisel aastal ultrafuturistlikku meistriteost Terzo Millenniot – oma ettekujutust tuleviku sportautost.

    Lamborghini uurimis- ja arendusosakonna juht Maurizio Reggiani ütles väljaandele Digital Trends, et tegemist pole teadusliku fantastika ega moodsa kunstiga, nagu selle kohta on arvatud, vaid tõsiseltvõetava kontseptsiooniga, milline üks tuleviku superauto võiks olla.
    Reggiani sõnul arutatakse Lamborghinis sageli, milline võiks elektriauto välja näha ja millal see võiks turule tulla. Ettevõtte on jõudnud järeldusele, et superautodele praegune Teslades, Nissanites ja Jaguarides kasutatav tehnoloogia ei sobi. Peaprobleemiks on kaal ja akud.
    „Tippkiirus peab ulatuma üle 186 miili tunnis (300 km/h) ja sellega peab saama sõita korraga kolm ringi Nordschleifel. Ka juhitavus peab olema tippklassist. Seda praeguse akutehnoloogiaga ei saavuta,“ selgitas Reggiani. Nordschleife on üks Nürburgringi rada.
    Suurem osa praegustest ja tulevikuks kavandatud elektriautodest kasutab rulalaua-taolist alust, kuhu on liitium-ioonakud laotatud nagu hiigelsuur madrats. See toimib hästi maasturites, aga ei sobi Reggiani sõnul Lamborghinile, sest takistab akude vahetust ja lisab kaalu. Lahenduseks on tema sõnul ilmselt tippklassist laetavates kerepaneelides.
    Terzo Millennio näitab, et tehniliselt on võimalik energiat süsinikkiust valmistatud osadesse ladustada. Sel juhul on need korraga nii kere osad kui ka akud, aga ka näiteks istmete seljatoed. Iseenesest sobivad kõik kergest komposiitmaterjalist tehtud osad. Just nende teedrajavate tulevikutehnoloogiate kallal Lamborghini ja MIT praegu töötavadki.
    Reggiani arvates on see ainus võimalus teha elektrilise supersportauto, mitte lihtsalt elektriline sportauto.
    Kõik asjad pole veel lahendust saanud, aga Reggiani usub sellesse visiooni.
    „MITiga tehtav uuring kestab kolm aastat. Kui see projekt saab läbi, siis otsustame, kas jätkame. Pakun, et vastus on jah, siis võtab auto tooteks tegemine aega kaks aastat. Autode tootmiseks valmistumiseks kulub umbes viis aastat. Seega võiks teoreetiliselt aastaks 2028 olla meil täiselektriline Lamborghini. Kui midagi läheb valesti, siis tuleb stopp,“ rääkis Reggiani.
  • Hetkel kuum
Ütleme otse: platvormitöö maksustamisega pingutatakse üle, aga Bolt on takso
Euroopa Liidu väljapakutud plaan platvormimajanduse maksustamiseks kisub kraavi, kuid platvormid on sellele ise kaasa aidanud, kirjutab Äripäev juhtkirjas.
Euroopa Liidu väljapakutud plaan platvormimajanduse maksustamiseks kisub kraavi, kuid platvormid on sellele ise kaasa aidanud, kirjutab Äripäev juhtkirjas.
Kaks pangaaktsiat Buffetti portfellist, mida 1000 euro eest osta ning igavesti hoida
Warren Buffett on vist suur pangaaktsiate fänn, kuna tema varahaldusettevõttel Berkshire Hathawayl on mitu investeeringut finantssektoris.
Warren Buffett on vist suur pangaaktsiate fänn, kuna tema varahaldusettevõttel Berkshire Hathawayl on mitu investeeringut finantssektoris.
Articles republished from the Financial Times
Reaalajas börsiinfo
Aastaaruande esitamine saab olla lihtne ehk rakendus, mis muudab mikroettevõtjate elu
Paljud väikeettevõtted on hädas majandusaasta aruande koostamisega. Tänavu aasta alguses kustutati äriregistrist koguni 23 000 ettevõtet, kellel oli pikem aruande esitamise võlgnevus. Väikefirmade valupunkti aitab leevendada tööriist nimega minuaastaaruanne.ee.
Paljud väikeettevõtted on hädas majandusaasta aruande koostamisega. Tänavu aasta alguses kustutati äriregistrist koguni 23 000 ettevõtet, kellel oli pikem aruande esitamise võlgnevus. Väikefirmade valupunkti aitab leevendada tööriist nimega minuaastaaruanne.ee.
Gasellid
Kiiresti kasvavate firmade liikumist toetavad:
Gaselli KongressAJ TootedFinora BankGBC Team | Salesforce
Uusi turge vallutava Eesti firma toodet jäljendavad nii hiinlased kui britid
Pärnumaal toodetud kännupuurid viisid masinatööstuse Dipperfox Euroopa kõige kiiremini kasvavate ettevõtete etteotsa, kuid ainulaadse toote menu sütitab jäljendajaid Hiinast kuni Ühendkuningriigini.
Pärnumaal toodetud kännupuurid viisid masinatööstuse Dipperfox Euroopa kõige kiiremini kasvavate ettevõtete etteotsa, kuid ainulaadse toote menu sütitab jäljendajaid Hiinast kuni Ühendkuningriigini.
Eesti parima juhi tiitli võitis ambitsioonikas IT-ettevõtja
Täna kuulutati Eesti parimaks juhiks IT-ettevõtja, OIXIO Groupi omanik ja juhatuse esimees Ivo Suursoo.
Täna kuulutati Eesti parimaks juhiks IT-ettevõtja, OIXIO Groupi omanik ja juhatuse esimees Ivo Suursoo.
Eksperdid leidsid Eesti konkurentsivõime hoidmisel viis murekohta
On viis valdkonda, mille kaudu Eesti konkurentsivõimet parandada saaks, kuid lihtsaid lahendusi ja “madalal rippuvaid vilju” on pigem napivõitu.
On viis valdkonda, mille kaudu Eesti konkurentsivõimet parandada saaks, kuid lihtsaid lahendusi ja “madalal rippuvaid vilju” on pigem napivõitu.
Kas raskevõitu jalaga Auto-Marko on liikluses probleemiks?
Autoentusiast võib olla keskmisest oluliselt teadlikum ja tähelepanelikum autojuht, ent teistest kiiremini sõites muudab ta end kaasliiklejate vigade suhtes ohustatumaks, selgitab staažikas liikluskoolitaja Indrek Madar.
Autoentusiast võib olla keskmisest oluliselt teadlikum ja tähelepanelikum autojuht, ent teistest kiiremini sõites muudab ta end kaasliiklejate vigade suhtes ohustatumaks, selgitab staažikas liikluskoolitaja Indrek Madar.
Otseülekanne Pärnust: parim juht küsitleb mantlipärijaid
Täna selgub Pärnu juhtimiskonverentsil Eesti parim juht, Äripäeva PRO paketi omanikud saavad välja kuulutamisele eelnevast tippjuhtide aruteluringist osa otselülituse kaudu.
Täna selgub Pärnu juhtimiskonverentsil Eesti parim juht, Äripäeva PRO paketi omanikud saavad välja kuulutamisele eelnevast tippjuhtide aruteluringist osa otselülituse kaudu.
Koondamiste kõrval palkab mõni ettevõte sadu töötajaid. “Hea aeg laienemiseks”
Kui tööstus- ja ehitussektori raskuste mõjul paisus töötute arv esimeses kvartalis aastaga pea 20 000 võrra, siis mõned Eesti ettevõtjad on sama ajaga juurde palganud sadu inimesi.Tööpuudus kerkis esimeses kvartalis 7,8 protsendini. Viimati oli tööpuudus nii kõrge koroonaviiruse esimese laine ajal 2020. aastal, teatas Swedbanki vanemökonomist Liis Elmik.
Kui tööstus- ja ehitussektori raskuste mõjul paisus töötute arv esimeses kvartalis aastaga pea 20 000 võrra, siis mõned Eesti ettevõtjad on sama ajaga juurde palganud sadu inimesi.Tööpuudus kerkis esimeses kvartalis 7,8 protsendini. Viimati oli tööpuudus nii kõrge koroonaviiruse esimese laine ajal 2020. aastal, teatas Swedbanki vanemökonomist Liis Elmik.