Artikkel
  • Kuula
    Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine.

    Lamborghini elektriauto ei sisalda akusid, see ongi üks aku

    Lamborghini ja Massachusettsi Tehnoloogiainstituut (MIT) esitlesid eelmisel aastal ultrafuturistlikku meistriteost Terzo Millenniot – oma ettekujutust tuleviku sportautost.

    Lamborghini uurimis- ja arendusosakonna juht Maurizio Reggiani ütles väljaandele Digital Trends, et tegemist pole teadusliku fantastika ega moodsa kunstiga, nagu selle kohta on arvatud, vaid tõsiseltvõetava kontseptsiooniga, milline üks tuleviku superauto võiks olla.
    Reggiani sõnul arutatakse Lamborghinis sageli, milline võiks elektriauto välja näha ja millal see võiks turule tulla. Ettevõtte on jõudnud järeldusele, et superautodele praegune Teslades, Nissanites ja Jaguarides kasutatav tehnoloogia ei sobi. Peaprobleemiks on kaal ja akud.
    „Tippkiirus peab ulatuma üle 186 miili tunnis (300 km/h) ja sellega peab saama sõita korraga kolm ringi Nordschleifel. Ka juhitavus peab olema tippklassist. Seda praeguse akutehnoloogiaga ei saavuta,“ selgitas Reggiani. Nordschleife on üks Nürburgringi rada.
    Suurem osa praegustest ja tulevikuks kavandatud elektriautodest kasutab rulalaua-taolist alust, kuhu on liitium-ioonakud laotatud nagu hiigelsuur madrats. See toimib hästi maasturites, aga ei sobi Reggiani sõnul Lamborghinile, sest takistab akude vahetust ja lisab kaalu. Lahenduseks on tema sõnul ilmselt tippklassist laetavates kerepaneelides.
    Terzo Millennio näitab, et tehniliselt on võimalik energiat süsinikkiust valmistatud osadesse ladustada. Sel juhul on need korraga nii kere osad kui ka akud, aga ka näiteks istmete seljatoed. Iseenesest sobivad kõik kergest komposiitmaterjalist tehtud osad. Just nende teedrajavate tulevikutehnoloogiate kallal Lamborghini ja MIT praegu töötavadki.
    Reggiani arvates on see ainus võimalus teha elektrilise supersportauto, mitte lihtsalt elektriline sportauto.
    Kõik asjad pole veel lahendust saanud, aga Reggiani usub sellesse visiooni.
    „MITiga tehtav uuring kestab kolm aastat. Kui see projekt saab läbi, siis otsustame, kas jätkame. Pakun, et vastus on jah, siis võtab auto tooteks tegemine aega kaks aastat. Autode tootmiseks valmistumiseks kulub umbes viis aastat. Seega võiks teoreetiliselt aastaks 2028 olla meil täiselektriline Lamborghini. Kui midagi läheb valesti, siis tuleb stopp,“ rääkis Reggiani.
  • Hetkel kuum
Paul Künnap: Soome ja Rootsi võidujooks terase pärast annab Eestile õppetunde
Rohepöördest tingitud tööstuse ümberorienteerumise ja ka ümberpaiknemise ajaaken ei ole lõputu. Kes esimesena suudab vajalikud investeeringud teha ja enda juurde meelitada, on järgnevateks kümnenditeks võitja, kirjutab värske näite põhjal advokaadibüroo Sorainen partner Paul Künnap.
Rohepöördest tingitud tööstuse ümberorienteerumise ja ka ümberpaiknemise ajaaken ei ole lõputu. Kes esimesena suudab vajalikud investeeringud teha ja enda juurde meelitada, on järgnevateks kümnenditeks võitja, kirjutab värske näite põhjal advokaadibüroo Sorainen partner Paul Künnap.
Inteli aktsia odavnes pärast nõrga prognoosi avaldamist
Tehnoloogiaettevõte Intel avaldas neljapäeval selle aasta esimese kvartali tulemused, mis ületas Wall Streeti ootuseid aktsiakasumi puhul, kuid müügitulu jäi eeldatust väiksemaks.
Tehnoloogiaettevõte Intel avaldas neljapäeval selle aasta esimese kvartali tulemused, mis ületas Wall Streeti ootuseid aktsiakasumi puhul, kuid müügitulu jäi eeldatust väiksemaks.
Articles republished from the Financial Times
Reaalajas börsiinfo
Myraka ettevõtlusblogi: Ford Transit gloria mundi
Äripäeva toitlustusettevõtjast kolumnist Myrakas müüs maha teda truult teeninud vanaldase Ford Transiti ning mõtiskleb selle kõrvale ausa väikeettevõtluse võimatuse üle.
Äripäeva toitlustusettevõtjast kolumnist Myrakas müüs maha teda truult teeninud vanaldase Ford Transiti ning mõtiskleb selle kõrvale ausa väikeettevõtluse võimatuse üle.
Gasellid
Kiiresti kasvavate firmade liikumist toetavad:
Gaselli KongressAJ TootedFinora BankGBC Team | Salesforce
Põlva saunatootja asendas jahtunud turud ühe kliendiga USAs: “Tööd on rohkem kui peaks!”
Mitu aastat reipat kasvu näidanud Põlva saunatootja Ecosauna Projecti majandustulemused võtsid eelmisel aastal hoo maha, tänavune aasta on neil see-eest aga juba välja müüdud.
Mitu aastat reipat kasvu näidanud Põlva saunatootja Ecosauna Projecti majandustulemused võtsid eelmisel aastal hoo maha, tänavune aasta on neil see-eest aga juba välja müüdud.
Teabevara on nagu ülikool
„Teabevara tunnis“ saad piiluda teabevara köögipoolele.
„Teabevara tunnis“ saad piiluda teabevara köögipoolele.
Karmo Tüür: kuriusklikkus saadab ökosurma
Rohepööre on viinud ususõjani, mille ohvriks võivad langeda ettevõtted või koguni majandusharud, kirjutab poliitikavaatleja ja väikeettevõtja Karmo Tüür Äripäeva essees.
Rohepööre on viinud ususõjani, mille ohvriks võivad langeda ettevõtted või koguni majandusharud, kirjutab poliitikavaatleja ja väikeettevõtja Karmo Tüür Äripäeva essees.
Tesla plaan keskenduda odavamatele sõidukitele kergitas aktsia hinda
Tesla avaldas eile plaani, mille kohaselt hakatakse tootma soodsamaid sõidukeid juba selle aasta lõpus. Tootmine hakkaks toimuma olemasolevates tehastes, mis lööb plaani segamini seoses Mehhikosse ja Indiasse kavandatavate uute tehastega. Pärast seda teadet on Tesla aktsia hind hakanud taas tõusma.
Tesla avaldas eile plaani, mille kohaselt hakatakse tootma soodsamaid sõidukeid juba selle aasta lõpus. Tootmine hakkaks toimuma olemasolevates tehastes, mis lööb plaani segamini seoses Mehhikosse ja Indiasse kavandatavate uute tehastega. Pärast seda teadet on Tesla aktsia hind hakanud taas tõusma.
Taastuvelektri toodang näitas aasta alguses kasvu
Eesti elektrijaamad tootsid esimeses kvartalis taastuvelektrit 791 gigavatt-tundi ehk 17 protsendi võrra rohkem kui eelmise aasta samal perioodil.
Eesti elektrijaamad tootsid esimeses kvartalis taastuvelektrit 791 gigavatt-tundi ehk 17 protsendi võrra rohkem kui eelmise aasta samal perioodil.
Bolti president: ametnikele valmis eelnõude saatmine on normaalne Bolt pelgab ärimudeli suurt muutust
Ametnike jaoks eelnõude valmis kirjutamises pole midagi erakordset, ametnikke tulebki aidata, ütleb intervjuus Bolti president Jevgeni Kabanov, kelle töö on muu hulgas lobistamine Eestis ja Euroopas.
Ametnike jaoks eelnõude valmis kirjutamises pole midagi erakordset, ametnikke tulebki aidata, ütleb intervjuus Bolti president Jevgeni Kabanov, kelle töö on muu hulgas lobistamine Eestis ja Euroopas.