Artikkel
  • Kuula
    Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine.

    Millist autot valida?

    Siim Meeliste.Foto: Erakogu

    Majandusliku järje paranedes hakkavad inimestel rahapakid taskus kipitama – tahaks osta uue auto. Nupukamad vahetavad sõiduki, et vähendada kulusid, kirjutab rohelise energia entusiast Siim Meeliste.

    Mis puudutab erinevaid kütuseid, siis kindlasti on meie hulgas religioosselt bensiini-, diisli-, CNG-, LPG- või elektriusku autoomanikke. Sama kindel on, et suures pildis peaks olema oluline mitte ühe või teise lahenduse eelistamine, vaid võrdsete võimaluste pakkumine ning hästi informeeritud otsused. Kuna diiselkütuse ja bensiini hind ronib vähehaaval 1,4 euro ligidale, muutuvad oluliseks kogu sõiduki eluea kulud.
    Avaliku sektori poliitika erinevate energiakandjate transpordis kasutamises paistab olevat samuti võrdlemisi liberaalne. Rohelise elektri kõrvale oleme saanud rohelise gaasi, mida on võimalik edukalt tarbida igas sõidukikategoorias. Sõidukid on küll veidi kallimad, kuid kütus maksab bensiiniekvivalendis umbes 0,9 eurot liiter. Rohegaasile kehtib aktsiisivabastus, mis seab selle tanklas maagaasiga ühele pulgale. Kokkuvõtteks: rajatud kümme tanklat, kütus on soodsam, autod on salongides ootel, kuid millegipärast pole loodetud hoogsat ostubuumi tulnud.
    Tulevik on roheline
    Lähiaastate väljakutse ja võimalus on hoida uksed avatuna uuele. Elektriautode laadimispunktides on jalg tõstetud järgmiseks sammuks, kus paigaldatakse CHAdeMO kõrvale Combo 2 otsikud ning seda teeb tõenäoliselt juba uus kommertsoperaator, mitte enam riik. Rohegaasi puhul on KIK juba rahastanud üle 10 tanklaprojekti, mis viib tanklate arvu lähiaastatel 25 tankla juurde – selle katvusega saab juba töötada. Järgmiseks tuleks valmis panna plaan puhuks, kui järsult tekib juurde terve hulk elektriautosid, mida inimesed tööl või kontoris laadida tahavad. See pole enam kauge tulevik, vaid hiljemalt kümne aasta jooksul saabuv reaalsus. Siia kompotti lisanduvad veel LNG (raskeveokid, miks mitte ka vedurid ja veesõidukid) ning kogu vesinikumaailm.
    Tihe dialoog maaletoojate, poliitikakujundajate, tarbijate ning tootjate vahel on väga väärtuslik kõigile, et maha ei magataks olulisi arenguid, mis mõnes silotornis aset leiavad. Uuele avatud uksed püsivad lahti siis, kui ollakse koos sisenemas või väljumas. Või vähemalt on ühine arusaam, kummale poole need avanevad.
    Kirjutise autor oli moderaator ja kogus inspiratsiooni Keskkonnainvesteeringute Keskuse korraldatud alternatiivkütuste ümarlaualt, mis toimus 23. mail Mootorispordi muuseumis Turbas.
    Autor: Siim Meeliste
  • Hetkel kuum
Myraka ettevõtlusblogi: Ford Transit gloria mundi
Äripäeva toitlustusettevõtjast kolumnist Myrakas müüs maha teda truult teeninud vanaldase Ford Transiti ning mõtiskleb selle kõrvale ausa väikeettevõtluse võimatuse üle.
Äripäeva toitlustusettevõtjast kolumnist Myrakas müüs maha teda truult teeninud vanaldase Ford Transiti ning mõtiskleb selle kõrvale ausa väikeettevõtluse võimatuse üle.
Netflix sai miljoneid kliente juurde, kuid aktsia langes ikka
Voogedastusplatvorm Netflix üllatas Wall Streeti esimeses kvartalis miljonite uute klientidega, kuid aktsia taandus järelturul sellegipoolest.
Voogedastusplatvorm Netflix üllatas Wall Streeti esimeses kvartalis miljonite uute klientidega, kuid aktsia taandus järelturul sellegipoolest.
Articles republished from the Financial Times
Reaalajas börsiinfo
Myraka ettevõtlusblogi: Ford Transit gloria mundi
Äripäeva toitlustusettevõtjast kolumnist Myrakas müüs maha teda truult teeninud vanaldase Ford Transiti ning mõtiskleb selle kõrvale ausa väikeettevõtluse võimatuse üle.
Äripäeva toitlustusettevõtjast kolumnist Myrakas müüs maha teda truult teeninud vanaldase Ford Transiti ning mõtiskleb selle kõrvale ausa väikeettevõtluse võimatuse üle.
Gasellid
Kiiresti kasvavate firmade liikumist toetavad:
Gaselli KongressAJ TootedFinora BankGBC Team | Salesforce
Metallitööstus sunnib end raskel ajal vastu võtma iga töö
Ekspordile suunatud Viljandimaa metallitööstusettevõte Metest tunnetab praegu kõige raskemat aega. See tähendab, et enam ei saa valida tehtavat tööd, vaid vastu tuleb võtta kõik pakutav.Kuigi praegu valitseb majanduslikult keeruline aeg, kavatseb Metest Steel siiski kindlalt laieneda.
Ekspordile suunatud Viljandimaa metallitööstusettevõte Metest tunnetab praegu kõige raskemat aega. See tähendab, et enam ei saa valida tehtavat tööd, vaid vastu tuleb võtta kõik pakutav.Kuigi praegu valitseb majanduslikult keeruline aeg, kavatseb Metest Steel siiski kindlalt laieneda.
LHV tippjuht lahkub ametist
LHV Groupi nõukogu kutsub ametist tagasi juhatuse liikme, riskijuhi Martti Singi. Ühtlasi lahkub Singi samas ajaraamis ka LHV Panga juhatuse liikme ja riskijuhi kohalt.
LHV Groupi nõukogu kutsub ametist tagasi juhatuse liikme, riskijuhi Martti Singi. Ühtlasi lahkub Singi samas ajaraamis ka LHV Panga juhatuse liikme ja riskijuhi kohalt.
Kas rohepööre tähendab eurokommunismi? Või on see lihtsalt üks utoopia?
Küsimusele, kas rohepööre tähendab seda, et oleme sunnitud hakkama ehitama eurokommunismi, vastab Erik Moora, et kahetsusväärselt on keskkonnateemad, mis muidu vabades ühiskondades ei ole vaidlusobjekt, ära ideologiseeritud, nii et praegu näeme, kuidas poliitilised vastased vaidlevad mitte sisu üle, vaid selle üle, miks midagi teha ei saa. Samas on ilmne, et kuna inimtegevus ületab planeedi talumisvõime piire mitmekordselt, pole samamoodi jätkamine võimalik.
Küsimusele, kas rohepööre tähendab seda, et oleme sunnitud hakkama ehitama eurokommunismi, vastab Erik Moora, et kahetsusväärselt on keskkonnateemad, mis muidu vabades ühiskondades ei ole vaidlusobjekt, ära ideologiseeritud, nii et praegu näeme, kuidas poliitilised vastased vaidlevad mitte sisu üle, vaid selle üle, miks midagi teha ei saa. Samas on ilmne, et kuna inimtegevus ületab planeedi talumisvõime piire mitmekordselt, pole samamoodi jätkamine võimalik.
Elektrifirma kogemus särtsuautodega: kõikide kulude ennustamisega pole pihta läinud
Eesti Energia autoparki on kuulunud enam kui kümme aastat elektriautod ning ettevõte peab vaatamata muutunud kuludele särtsuautosid mõistlikeks.
Eesti Energia autoparki on kuulunud enam kui kümme aastat elektriautod ning ettevõte peab vaatamata muutunud kuludele särtsuautosid mõistlikeks.
Novira Capitalil sai Riias valmis ärikvartal
Eesti kinnisvaraarendaja Novira Capital ja Leedu investeerimisfondi Evernord Real Estate Fund III koostöös valmis Riia kesklinnas 70 miljonit eurot maksma läinud ärikvartal Novira Plaza.
Eesti kinnisvaraarendaja Novira Capital ja Leedu investeerimisfondi Evernord Real Estate Fund III koostöös valmis Riia kesklinnas 70 miljonit eurot maksma läinud ärikvartal Novira Plaza.
Vallandatud Tallinna Hambakliiniku juht: tahtsin ise ammu lahkuda
“Mõni aasta tagasi sain aru, et niipea, kui linnajuhtkond muutub, ei hakka keegi süvenema asja sisusse", ütles Maksim Volkov, keda uus Tallinna võim kolmapäeval SA Tallina Hambakliinik juhi kohalt vallandas.
“Mõni aasta tagasi sain aru, et niipea, kui linnajuhtkond muutub, ei hakka keegi süvenema asja sisusse", ütles Maksim Volkov, keda uus Tallinna võim kolmapäeval SA Tallina Hambakliinik juhi kohalt vallandas.