Artikkel
  • Kuula
    Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine.

    Lamborghini elektriauto ei sisalda akusid, see ongi üks aku

    Lamborghini ja Massachusettsi Tehnoloogiainstituut (MIT) esitlesid eelmisel aastal ultrafuturistlikku meistriteost Terzo Millenniot – oma ettekujutust tuleviku sportautost.

    Lamborghini uurimis- ja arendusosakonna juht Maurizio Reggiani ütles väljaandele Digital Trends, et tegemist pole teadusliku fantastika ega moodsa kunstiga, nagu selle kohta on arvatud, vaid tõsiseltvõetava kontseptsiooniga, milline üks tuleviku superauto võiks olla.
    Reggiani sõnul arutatakse Lamborghinis sageli, milline võiks elektriauto välja näha ja millal see võiks turule tulla. Ettevõtte on jõudnud järeldusele, et superautodele praegune Teslades, Nissanites ja Jaguarides kasutatav tehnoloogia ei sobi. Peaprobleemiks on kaal ja akud.
    „Tippkiirus peab ulatuma üle 186 miili tunnis (300 km/h) ja sellega peab saama sõita korraga kolm ringi Nordschleifel. Ka juhitavus peab olema tippklassist. Seda praeguse akutehnoloogiaga ei saavuta,“ selgitas Reggiani. Nordschleife on üks Nürburgringi rada.
    Suurem osa praegustest ja tulevikuks kavandatud elektriautodest kasutab rulalaua-taolist alust, kuhu on liitium-ioonakud laotatud nagu hiigelsuur madrats. See toimib hästi maasturites, aga ei sobi Reggiani sõnul Lamborghinile, sest takistab akude vahetust ja lisab kaalu. Lahenduseks on tema sõnul ilmselt tippklassist laetavates kerepaneelides.
    Terzo Millennio näitab, et tehniliselt on võimalik energiat süsinikkiust valmistatud osadesse ladustada. Sel juhul on need korraga nii kere osad kui ka akud, aga ka näiteks istmete seljatoed. Iseenesest sobivad kõik kergest komposiitmaterjalist tehtud osad. Just nende teedrajavate tulevikutehnoloogiate kallal Lamborghini ja MIT praegu töötavadki.
    Reggiani arvates on see ainus võimalus teha elektrilise supersportauto, mitte lihtsalt elektriline sportauto.
    Kõik asjad pole veel lahendust saanud, aga Reggiani usub sellesse visiooni.
    „MITiga tehtav uuring kestab kolm aastat. Kui see projekt saab läbi, siis otsustame, kas jätkame. Pakun, et vastus on jah, siis võtab auto tooteks tegemine aega kaks aastat. Autode tootmiseks valmistumiseks kulub umbes viis aastat. Seega võiks teoreetiliselt aastaks 2028 olla meil täiselektriline Lamborghini. Kui midagi läheb valesti, siis tuleb stopp,“ rääkis Reggiani.
  • Hetkel kuum
5% Klubi, 99% tõenäosusega
Martin Villig võitis Eduka Eesti konkursi oma ettepaneku sisu, mitte isiku tõttu. Tõsi, selle juures on üks konks, kirjutab Äripäev juhtkirjas.
Martin Villig võitis Eduka Eesti konkursi oma ettepaneku sisu, mitte isiku tõttu. Tõsi, selle juures on üks konks, kirjutab Äripäev juhtkirjas.
Kevadine hinnasula aktsiaturul paiskas ostukohad lagedale
Kasumijahil investorid ja kauplejad otsivad turul õiget aega investeerimistehingute tegemiseks. Õnnestunud tehinguks on vaja aga õigele ajale pihta saada kaks korda – esimest korda siis, kui ost sooritatakse, ja teist korda siis, kui hoolikalt valitud positsioon maha müüakse.
Kasumijahil investorid ja kauplejad otsivad turul õiget aega investeerimistehingute tegemiseks. Õnnestunud tehinguks on vaja aga õigele ajale pihta saada kaks korda – esimest korda siis, kui ost sooritatakse, ja teist korda siis, kui hoolikalt valitud positsioon maha müüakse.
Articles republished from the Financial Times
Reaalajas börsiinfo
Luksusturismi ettevõtjad õpetavad, kuidas meelitada rikkad metsa raha kulutama
Saates “Turismitund” võeti luubi alla, kuidas rikkad inimesed majanduslanguse ajal enda hellitamisega toime tulevad.
Saates “Turismitund” võeti luubi alla, kuidas rikkad inimesed majanduslanguse ajal enda hellitamisega toime tulevad.
Gasellid
Kiiresti kasvavate firmade liikumist toetavad:
Gaselli KongressAJ TootedFinora BankGBC Team | Salesforce
Sääsepeletajate müüja: müüme toodet, millesse ise usume
Homeyard OÜ, mis on tuntud kodu- ja aiatoodete poolest, eristub läbimõeldud tooteportfelliga, keskendudes peamiselt sääsepeletajatele. Ettevõtte juht ja omanik Alari Ilves ütles saates “Kiired ja vihased”, et tema ei usu ütlusesse, et hea müügimees müüb kõik tooted maha.
Homeyard OÜ, mis on tuntud kodu- ja aiatoodete poolest, eristub läbimõeldud tooteportfelliga, keskendudes peamiselt sääsepeletajatele. Ettevõtte juht ja omanik Alari Ilves ütles saates “Kiired ja vihased”, et tema ei usu ütlusesse, et hea müügimees müüb kõik tooted maha.
Olavi Lepp: juht töötab hea tuju nimel
Parima juhi konkursi finalist, Swedbank Eesti juht Olavi Lepp ütleb, et ei usu juhtide tekitatud pinge all heade tulemuste tegemisse. “Kui saabud ohkega majja, siis on midagi väga valesti,” ütleb hea tuju kultuuri pooldav tippjuht.
Parima juhi konkursi finalist, Swedbank Eesti juht Olavi Lepp ütleb, et ei usu juhtide tekitatud pinge all heade tulemuste tegemisse. “Kui saabud ohkega majja, siis on midagi väga valesti,” ütleb hea tuju kultuuri pooldav tippjuht.
Äripäeva arvamusliider: kui tahame Euroopa toetust Ukrainale, peame andma midagi vastu
Kas eestlastest on saanud eurooplased? Lisaks: kui sügavaks osutub EKRE kriis ning kuidas teha päriselt rohepööret.
Kas eestlastest on saanud eurooplased? Lisaks: kui sügavaks osutub EKRE kriis ning kuidas teha päriselt rohepööret.
Asjatundja: autoturg seisab kaubandussõja lävel Tesla müük kidub, Musk hämab
Eesti autoostja on segaduses, Euroopa muretseb Hiina autode pealetungi pärast, Tesla kogeb kehva müüki, kirjutab KPMG juhtimiskonsultatsioonide valdkonna juht Tarmo Toiger Äripäeva Infopanga mootorsõidukite müügi konkurentsiraportile antud kommentaaris.
Eesti autoostja on segaduses, Euroopa muretseb Hiina autode pealetungi pärast, Tesla kogeb kehva müüki, kirjutab KPMG juhtimiskonsultatsioonide valdkonna juht Tarmo Toiger Äripäeva Infopanga mootorsõidukite müügi konkurentsiraportile antud kommentaaris.
Elektriarveid 7000 euro eest: Soome pensionärid müüsid maja maha
Soomlased Reijo ja Tuija Löppönen sõlmisid 2022. aastal elektrifirmaga kalli lepingu, mida ettevõte ei nõustunud pehmendama ka pärast neutraalse poole sekkumist, vahendab Soome rahvusringhäälingu Yle uudisteportaal.
Soomlased Reijo ja Tuija Löppönen sõlmisid 2022. aastal elektrifirmaga kalli lepingu, mida ettevõte ei nõustunud pehmendama ka pärast neutraalse poole sekkumist, vahendab Soome rahvusringhäälingu Yle uudisteportaal.
Poolemiljardiline plaan: Eesti ettevõtted viivad Ukrainas ellu ennenägematut projekti
Kliimaministeerium veab koos Eesti merendusklastriga projekti, mis aitab Ukraina laevastikku ja sadamaid taastada ning Musta merd demineerida. Kui vajalikud 500 miljonit eurot on leitud, saavad Eesti ettevõtjad magusaid tellimusi.
Kliimaministeerium veab koos Eesti merendusklastriga projekti, mis aitab Ukraina laevastikku ja sadamaid taastada ning Musta merd demineerida. Kui vajalikud 500 miljonit eurot on leitud, saavad Eesti ettevõtjad magusaid tellimusi.